Onafhankelijksdag, - Reisverslag uit Mombassa, Kenia van Jeroen en Jantineke Grootendorst - WaarBenJij.nu Onafhankelijksdag, - Reisverslag uit Mombassa, Kenia van Jeroen en Jantineke Grootendorst - WaarBenJij.nu

Onafhankelijksdag,

Door: Jeroen en Jantineke

Blijf op de hoogte en volg Jeroen en Jantineke

01 Juni 2011 | Kenia, Mombassa

Vandaag (woensdag 1 juni) is het hier onafhankelijksdag. Alle mensen zijn vrij... Dat wil zeggen, alle ambtenaren en privébedrijven die het ook redden met deze extra vrije dag, andere mensen werken gewoon. Ook alle kinderen zijn vrij van school. Dat is op zich al een wonder want tijdens de vakantie in april waren zo meer wel naar school dan niet!
En wat doen wij op zo'n dag??? We gaan naar Dickson want alle kinderen zijn vrij en die vinden die extra aandacht van ons leuk en wij vinden het leuk om die extra aandacht te geven aan de kinderen. Bij aankomst bleek dat er een activiteitendag was van de Mombasa Pentacostal Church en dat het een leuk idee was dat we met Dickson daaraan meededen. Echter passen we niet met ca. 35 personen in het busje (toegestaan is 15 personen). Nou ja, het past wel en er kan er altijd nog eentje extra bij, maar het is toch iets te onverantwoordelijk. Een groep dan maar met het openbaar vervoer en zo konden we er toch met alle kinderen naar toe!
Nou, we kunnen alleen maar zeggen dat de kinderen, de huismoeders en wij hebben genoten en
we allemaal heerlijk zullen slapen vannacht. Eerst waren er voor de kinderen tot 12 jaar activiteiten, daarna voor 12 jaar en ouder. Na een heerlijke lunch konden de kinderen lekker vrij spelen en springen op een springkussen en de ouderen voetballen, volleyballen en natuurlijk lekker praten en toekijken.
Kort om een heerlijke dag!!!

Afgelopen week hebben we ook het klaslokaal geverfd. Weer een frisse kleur op de wanden.
Na eerst een dag alles van de muur afhalen, de juffen hebben namelijk posters met cijfers, letters en plaatjes op de muren geplakt (met lijm, plakband, of nietjes) die ze gebruiken met het lesgeven. Maar het is een heel werk om het er af te halen zonder lijm resten achter te laten en nietjes die blijven zitten als het papier scheurt. Nadat Jeroen de muren had gerepareerd konden we de dag erop gaan verven.
Wat is het lokaal opgeknapt na de verfbeurt! Het werk is niet voor niks geweest. Al de penstepen, potlood tekeningen en al de nutteloze spijkers zijn van de muren en het ziet er weer heerlijk schoon uit.

Zo zijn we de afgelopen weken toch nog aardig bezig geweest, ook staan er nog een paar dingen op de planning voor volgende week, dus we zullen ons niet vervelen.

Groeten uit Kenia

Jeroen en Jantineke

• 01 Juni 2011 - 18:19

Pa Chris:

Hoi schatten,

Ziet er weer mooi uit in het lokaal. Misschien kan Jeroen een prikbord maken zodat ze niet zoveel in de muur hoeven te spijkeren. Een whiteboard zal te veel gevraagd zijn, denk ik.
    Ondertussen is het hier ook weer mooi weer met alweer de eerste tropische dag. Als jullie thuiskomen is dan de overgang niet al te groot.
    (maar dat is voor later) Nog veel plezier en een goede tijd.

Kus

• 01 Juni 2011 - 18:48

Ma Pronk:

Jullie hebben zeker eer van je werk, lekker rustig die kale muren. Ik geloof zeker dat het een hele klus was om alles er afte halen het hing aardig vol. Hoe is het met jullie honden? Hier is het weer bere(honden) gezellig met chef erbij Jan Henk en Suus zijn op Estreon kamp dus chef hier aan het logeren. Doe ze daar allemaal de groeten van me kus Ma Pronk

• 01 Juni 2011 - 18:53

Sarie:

Ha Jeroen en Jantineke,

Lekker klussen zo te zien! Het resultaat mag er zijn. En wat een leuke foto's. Geniet nog van de laatste weken.
    groetjes van ons

Jochum en Sarie.

• 01 Juni 2011 - 19:14

Joke Schipper:

Wat fijn dat de kinderen nu eens echt vrij waren en heerlijk konden spelen!
    Mooi geworden dat klaslokaal! Doet me denken aan mijn outreach naar Roemenië een paar weken geleden, waar we ook een kinderruimte een nieuw kleurtje gaven. Daarna vrolijkten we het nog op met het schilderen van een bloesemboom, vlinders en gras op sommige stukjes muur. Erg leuk om te doen!
    Voor jullie: geniet nog van de resterende tijd!

Liefs,

Joke

• 01 Juni 2011 - 21:30

Peter&Klasina:

Heej, wat een heerlijk verhaal weer en leuke foto's!! Nog even genieten van de laatste weken, want voor je het weet is het voorbij en zit je weer in Holland.
    De temperatuur hier is wel lekker, maar die kids ga je vreselijk missen.
    Veel plezier nog!!!
    Groetjes, ook voor alle bekenden daar! Peter&klasina

• 02 Juni 2011 - 09:43

Tante LIA :

Ha lieve neef en nicht!! wat is het lokaal mooi geworden zeg!!! ik ben trots op jullie... en wat een leuke foto's weer, die kinderen gaan jullie heel erg missen denk ik, en anders om natuurlijk ook! geniet nog even van die laatste dagen..
    Alvast gefeliciteerd met mama Liesbeth... oja vraagje: Zijn de kaarten aangekomen van de (boeven) familiedag dag? ik ben benieuwd..want natuurlijk is er aan jullie gedacht en we hebben jullie gemist!!! tot snel!! liefs van Lia

• 02 Juni 2011 - 19:30

Remco & Esther:

Afrika-gangers!!

Wat fijn zeg, alsof het een heel nieuw lokaal is! Ziet er goed uit! En fijn dat jullie een fijne dag hebben gehad (gister). Wij zijn vandaag naar Heidebeek geweest, er was opendag. Heel fijn!! Mooie mensen weer gesproken, lekker van het weer genoten en interessante ideeën voor lessen opgedaan. Heel fijn dus! Nu zijn we allebei erg moe, maar ik (Esther) vond het de moeite waard.
    Nu even van een lang weekend aan het genieten.
    Succes met de laatste weken leukerds!!!
    Hele dikke afrikaanse knuffels en zoenen!

• 03 Juni 2011 - 20:14

Peps(!):

Ha Friendz!
    lekker vereve! Kon je nog wel een beetje fatsoenlijke kwasten kopen? Of waren het weer van dic chinese varkenstaarten-met-haaruitval? Nou in ieder geval mag het resultaat er zijn! Tis altijd leuk om wat op te knappen. Leuk ook om eens een dag op een andere manier met de Kidz om te kunnen gaan, vast en zeker goed voor iedereen. Ik ben met een bak graan onderweg van Arles, naar Torre Annuziata, in de Baai van Napoli. Zaterdagmiddag aankomen, maandag pas lossen, lekker een weekendje Italie! Het schijnt dat je met de bus in een kwartiertje in Pompei bent, dus dat gaan we ff proberen. Kus, en tot snel, Peps(!)

• 05 Juni 2011 - 20:20

Oma Grootendorst:

Lieve jeroen en Jantineke. Was ik in het begin een van de eerste om terug te mailen nu de laatste?Niet dat ik geen belang meer heb bij een berichtje van jullie maar we waren naar Friesland en zijn Hemelvaartsdasg terug gekomen. Een hele goede tijd met veel bezoek voor ons bij mijn zus Renske waar we logeerden en een zeer waardevol etentje met de broers en zussen. Zelfs ome Sietse een kasplantje was mee en dat is om dankbaar voor te zijn, want het ziet er niet goed uit.We hadden mooi weer en met lekker buiten zitten met de zingende kanarie,s naast ons en de andere vogels voor ons in het natuurgebied daar was het genieten.Nu is opa weer druk met de tuin en het is me toch droog. Of er straks wat groente voor jullie is dan moet er wel regen komen. Maar dat is niet te vergelijken met Kenia. Ja en nu is het dus de laatste keer een berichtje vanuit dat land.Wel mooi dat de laatste weken nog zoveel gedaan kon worden. Wat het verven betreft.krijgt je broer er een concurent bij?Nu ik kan best eens een klusje voor Jer,oen bedenken. We zien wel we hopen op een hele voorspoedige reis en tot ziens in mooi groen Heerjansdam.Eerst nog een week met verjaardagen en met de pinkster naar Binnie die de 14 jarig is. Dan is het zo de 16juni.
    WE bidden voor een zegen de tijd die jullie daar nog zijn en de reis met lieve groeten van pa en oma Heerjansdam.

• 06 Juni 2011 - 11:51

JH En Suus:

Zoals gezegd zijn wij inderdaad net terug van kamp. Na zondag de belijdenisdienst van Christiaan en Marjolein weer een beetje bijgetankt om er deze week weer tegen aan te kunnen. Was een goed kamp, met geweldig mooi weer, leuke activiteiten en mooie gesprekken over de Heilige Geest.

We zien er naaruit om jullie weer snel te ontmoeten, tijd om een potje samen te carcassonne, ligrettoen, bowlen en poolen. Kortom we gaan het nog reuzedruk krijgen ;-)

Veel zegen nog voor jullie tijd daar en het afscheid wat er bijna aanzit te komen! We denken aan jullie

• 06 Juni 2011 - 11:52

JH En Suus:

Kreeg nog een ingeving: doen de honden het nog of is het toch niet goedgegaan met Brownie?

-xxx-

• 09 Juni 2011 - 14:01

Maarten En Heleen:

Hoi jeroen en jantineke, Ik heb het net weer allemaal gelezen. Wat knapt het op met een nieuw likje verf. Jullie zullen dit straks wel missen. Nog fijne dagen.
    groetjes van maarten en heleen.

• 10 Juni 2011 - 09:00

Esther & Remco:

He pssssssstttt tijd voor een nieuw verhaal :D