10, 9, 8, 7, 6, 5, 4, 3, 2, 1 - Reisverslag uit Mombassa, Kenia van Jeroen en Jantineke Grootendorst - WaarBenJij.nu 10, 9, 8, 7, 6, 5, 4, 3, 2, 1 - Reisverslag uit Mombassa, Kenia van Jeroen en Jantineke Grootendorst - WaarBenJij.nu

10, 9, 8, 7, 6, 5, 4, 3, 2, 1

Door: Jeroen en Jantineke

Blijf op de hoogte en volg Jeroen en Jantineke

10 Juni 2011 | Kenia, Mombassa

Op speciaal verzoek van ene E.E. Pr. nog een verhaal op onze website.

Het aftellen is begonnen en ook het afscheid nemen is inmiddels begonnen. Gisteren hebben we van de teachers van de Dickson Academy afscheid genomen en van twee van de stafleden. Morgen nemen we afscheid van alle andere aunties en uncles en natuurlijk van de kinderen. Vandaag gaan we de afscheidstaarten bakken en we hopen natuurlijk op een gezellige tijd morgen. Volgende week hebben we tijd gereserveerd om de spullen in te pakken, het huis van boven tot beneden schoon te maken en nog wat uit te rusten (want we willen wel een beetje uitgerust thuis komen).

We zien er naar uit om iedereen weer te ontmoeten, in ons eigen huis te wonen, een lekkere boterham met hagelslag te eten(of met echte kaas), 's avonds lang buiten te zitten in de schemer (of is het bij jullie ook al om half zeven donker) en ga zo maar door.
Maar aan de andere kant zeggen we net tegen elkaar dat het ook wel raar is dat we afscheid moeten nemen van nieuwe vrienden en van vele lieve kinderen die een plaatsje in ons hart hebben gekregen.

Afgelopen week zijn we ook nog een dag in het Happy Rock centrum geweest. Dat is een ander kindercentrum wat ook gerund wordt door een Keniaans-Nederlands echtpaar. We hadden daar al een keer een kerkdienst mee gemaakt en hebben dinsdag onze handen uit de mouwen gestoken. Samen met een vrijwilliger die daar werkt is Jantineke bezig geweest met het vermaken van 14 kinderen van 2 tot 8 jaar. Jeroen is bezig geweest met het op z'n keniaans slopen van de vrijwilligerskeuken, deze was wel aan een opknapbeurt toe. Echt ARBO verantwoordelijk was het niet met z'n open sandalen en zonder handschoenen of veiligheidsbril maar er zijn gelukkig geen ongelukken gebeurt.

We gaan hopelijk nog genieten van deze laatste dagen en hopen jullie snel weer te zien.

Nogmaals groeten uit Kenia,

Jeroen en Jantineke

(Wie reageert er als eerste...)

• 10 Juni 2011 - 10:44

Ger & Tru:

Geniet van de komende uurtjes en voor daarna alvast een hele goede reis.
    Groetjes aan M&R
    Veel liefs,
    Ger & Tru

• 10 Juni 2011 - 10:49

Mama Liesbeth:

ik ben de eerste! lieve schatten, we verlangen naar jullie maar ik kan me voorstellen dat het afscheid moeilijk is.
    Nog een hele fijne week . Ik ga zo naar Opwekking ...lekker druk daar, je vader houd er niet van ( wel van opwekking ,maar niet van drukte) maar ik mag er heen . Ik zie jullie donderdag , een hele goeie en gezegende reis

• 10 Juni 2011 - 10:49

Liesbeth:

De tweede dus :-(

• 10 Juni 2011 - 11:42

Esther Pronk:

Groot applaus!!! Goed zeg haha. ik voel me zeer vereerd!!!
    Afscheidnemen doet altijd een beetje pijn... maar wat hebben jullie veel voor ze kunnen betekenen! Een ware zegen zijn jullie daar geweest (en nu nog) en dan strakjes mogen jullie hier in Nederland weer een zegen zijn!

Net bij opa en oma vandaan, opa viert zijn verjaardag vandaag. Dus een taartje was wel op zn plaats. Vanavond er weer even heen en dan morgen samen met Remco naar het Pinkersterkamp van de Vlakjes, spannend hoor.

Maar als jullie weer hier zijn dan gaan we heerlijk een avondje onderuithangen in de tuin, kijken hoe de lucht verkleurd van blauw naar een beetje paarsig en een beetje rood naar donkerblauw en de sterren die komen :D mooi vooruitzicht.
    De boodschappenlijst is doorgegeven en dat gaat goedkomen.

Lieverds, geniet nog even van de heerlijke afrikaanse geur. De stof, de zon, het fruit, de mooie mensen, de kinderen, het kindertehuis, jullie Amerikaanse villa, nou ja gewoon van alles! We bidden voor jullie, zeker in deze laatste week die best een beetje moeilijk kan zijn.

We houden van jullie!
    Dikke kus,
    Remco & Esther

• 10 Juni 2011 - 13:48

Joke Schipper:

Ja, afscheid nemen doet pijn, maar wie weet wat de toekomst brengt.......
    Nog een fijne laatste week en een goede terugreis!

Liefs,

Joke

• 10 Juni 2011 - 14:21

Wim En Zus:

Hoi schatties,
    nog even en dan zijn jullie gezellig weer thuis. Wij gaan nu een weekendje weg en volgend weekend zijn we in genemuiden. Hoop jullie weer heel snel te zien.Nu is het echt aftellen!!
    Wim en ik hebben hard geoefend met skip bo dus we dagen jullie uit. Ligretto gaat mij echt te snel.....
    Sterkte met afscheid nemen en tot heel snel hier in Nederland.

kus van je zus en zwager

• 10 Juni 2011 - 17:09

Tante LIA:

Ha lieverds!! ik kijk ook naar jullie uit!! Wat hebben jullie veel gedaan in Kenia!! en wat zijn jullie tot een zegen geweest voor al die kinderen en al jullie nieuwe vrienden.. en nu weer naar huis.. heel veel sterkte met de laatste dagen met het inpakken en schoonmaken én uitrusten!! Ik hoop jullie snel te ontmoeten.. heel veel liefs van LIA

• 10 Juni 2011 - 18:37

Maaike:

Kan me voorstellen dat het afscheid nemen zwaar valt! Het bijzonder van jullie reis is dat je straks met zijn tweeen terug kan kijken op een hele bijzondere tijd! In de tuin (voorlopig ook na half zeven in het licht..) kletsen over alle mooie dingen die jullie hebben mogen meemaken.
    Veel plezier nog en tot snel!
    groetjes

• 10 Juni 2011 - 19:36

Oma Grootendorst:

Hallo Lieverds.Deze keer kan ik wel eens de hekken sluiter zijn met reageren op jullie mail. Ik had niet verwacht dat er nog een bericht zou zou komen want de laatste weken Is het druk voor jullie. Wij hadden het druk met van alles en nog wat,vandaar niet op laptop gekeken. Nu nog 2 verjaardagen van Huib en Binnie we gaan dus een nachtje naar Nistelrode. Het is inmiddels lekker aan het regenen en de houtkachel heb ik maar aangestoken Ja dat is ons kikkerlandje maar het heeft ook zijn bekoring en jullie zullen zo thuis zijn in jullie eigen huis. We verheugen ons op het weerzien en een hele hele goede reis en Gods bescherming toe gebeden.Opa en oma uit Heerjansdam.

• 11 Juni 2011 - 11:30

Ma Pronk:

Strekte met de laatste loodjes en tot donderdag. Kan jullie niet ophalen maar hoop jullie donderdag wel te zien
    Kus ma

• 11 Juni 2011 - 12:33

Corma:

Geniet nog even, succes met alles afronden en dan...
    Snel tot ziens in Nederland! :-)

p.s. hebben jullie ook zo'n hekel aan afscheid nemen?

• 11 Juni 2011 - 17:26

Heidi:

Nog maar een paar daagjes,probeer die laatste keertjes goed op te slaan,de geuren mee te nemen,indrukken te bewaren voor altijd maar vooral wil ik jullie een veilige terugvlucht naar Nederland wensen.....

Heidi

• 12 Juni 2011 - 06:16

Peps!:

Haloow Frends! Leuk om nog ff wat te horen! Ik heb niet veel meer toe te voegen dan: goede vlucht! want het is al bijna zover. Wij zijn onderweg van Arles / France, naar Casa Blanca / Marocco, waar we woensdag aankomen. Ik hoop rond 1 juli af te monsteren, tot gauw dus!!!

• 12 Juni 2011 - 12:41

Sarie:

Lieve mensen,

Misschien zijn wij wel de laatste in de rij.
    We wensen jullie een voorspoedige terugreis. We hopen dat jullie terug kunnen kijken op een gezegend half jaar .
    Hartelijke groeten van
    Jochum en Sarie.

• 13 Juni 2011 - 15:19

Marjolijn:

Wat is de tijd snel gegaan! Hele goede reis terug. Kom maar snel een kopje thee doen op het schoolplein! Wel buiten schooltijd hoor, want anders spreek ik je nog niet! -;)

• 13 Juni 2011 - 15:58

Danielle:

Heyyyyy....nog eventjes en dan zijn jullie weer thuis!!! Raar heh? Maar wat hebben jullie veel meegemaakt! Wauwie...

Geniet nog even van de laatste dagen daar...Goeie reis ;)

Liefs,

Daan

• 13 Juni 2011 - 16:12

Jasper @ Erna:

Geniet, geniet, geniet....alsof het je allerlaatste weekje wordt in Afrika, maar met de gedachte dat je voor de volgende reis ernaartoe gaat sparen zodra je thuis bent! Zeg gewoon tegen iedereen tot ziens....of hier...of in HEAVEN, dat maakt het een beetje makkelijker allemaal....wij zijn blij dat wij jullie weer gaan zien...Goede reis! liefs ons.

• 13 Juni 2011 - 19:28

Machiel En Elsa:

Hey Kanjers, Wat hebben jullie toch veel mogen betekenen! Echt super. Geniet nog even van de laatste dagen en alvast een hele goede en voorspoedige reis toegewenst. Liefs en groetjes daar.

• 13 Juni 2011 - 23:34

Peter&Klasina:

Heej mooie mensen, wat is jullie tijd in Kenia snel gegaan zeg! Geniet van de laatste dagen en goede vlucht naar huis! Net een weekend Opwekking achter de rug. Stonden bij (schoon)mama Liesbeth op het veld. Heel gaaaaaf en gezellig!!!! :)

Tot ziens!
    Groetjes van Peter&klasina

• 14 Juni 2011 - 12:31

Marleen:

He lieve luitjes, geniet nog ff en goede reis naar Nederland.....
    Tot gauw!