Bijna weg... - Reisverslag uit Heerjansdam, Nederland van Jeroen en Jantineke Grootendorst - WaarBenJij.nu Bijna weg... - Reisverslag uit Heerjansdam, Nederland van Jeroen en Jantineke Grootendorst - WaarBenJij.nu

Bijna weg...

Door: Jeroen en Jantineke

Blijf op de hoogte en volg Jeroen en Jantineke

14 December 2010 | Nederland, Heerjansdam

Hallo allemaal,

Het aftellen is nu echt begonnen, nog een paar dagen werken, dan volgen de feestdagen die normaal gesproken al voorbij vliegen en dan gaat de grote reis beginnen!
Wat is de voorbereidingstijd hard gegaan, maar we hebben wel bijna alles klaar voor vertrek. Nog de laatste zaken regelen, inkopen doen en de koffers pakken.
Het afscheid nemen is nu echt begonnen. We hebben van Jeroen zijn werk een afdelingsetentje gehad waarin gelijk een beetje afscheid werd genomen. Zijn collega's hadden een heel mooi pakket samengesteld voor de kinderen in Kenia waar we heel blij mee zijn.
Ook heeft Jantineke vandaag het eerste afscheids“feestje” gehad van de hulpouders van de Rank, dit was een hele gezellige middag. Donderdag staat het afscheid gepland van de bso groep waar ze werkt en volgende week van de peuterspeelzaal.
We zijn blij dat er op ons werk zo positief gereageerd wordt en dat er zulke leuke dingen geregeld worden. Het zijn echter ook vermoeiende weken om alles af te ronden en afscheid te nemen, we vragen dan ook voor gebed om kracht en de juiste woorden op het juiste moment.

Zoals jullie misschien wel wisten hadden we nog geen onderkomen in Kenia. Dit heeft ook te maken met het feit dat dit moeilijk vooraf te regelen is. Des te meer waren we zeer verrast met het bericht wat we 2 weken geleden ontvingen. We kregen namelijk te horen gekregen dat een Amerikaans zendingsechtpaar een half jaar op verlof gaat en laat dat dan precies tegelijkertijd zijn met de tijd dat wij in Kenia zijn. We mogen in hun huis trekken tegen de betaling van elektriciteit en water en een “huis meisje” (dat zal wel afkicken worden als we weer terug in Nederland zijn). We hebben natuurlijk dit aanbod aangenomen en zijn nu verzekerd van een vaste woonplaats in Kenia zijn. Voor ons is er toch wel een last van ons af gevallen nu we hierover zekerheid hebben.

Hoe verder:
Wij gaan de laatste dingen regelen zodat we op 5 januari helemaal klaar zijn voor vertrek, natuurlijk zullen we ook van de feestdagen gaan genieten.
Op 2 januari 2011 is onze afscheidsdienst in de Waterport gemeente. Jullie zijn hiervoor allemaal van harte uitgenodigd om dit bij te wonen. De dienst wordt gehouden in de sporthal de “Waterpoort” te Barendrecht (ingang aan het Haringwater). Vanaf 10 uur is er inloop met koffie of thee en de dienst begint om 10.30 uur.
We zouden het gaaf vinden als u komt.

Kortom:
We gaan bijna weg en hopen de komende tijd van iedereen afscheid te nemen. Natuurlijk zullen we ook nog volop genieten van onze tijd in Nederland en lukt het aardig om de Nederlandse winter nog mee te maken. We gaan rustig onze zomerse kleding inpakken en kijken er naar uit om de reis te gaan maken!

Groetjes uit het koude Nederland

Jeroen & Jantineke

• 14 December 2010 - 20:47

Zusje Esther:

Lieverds! Wat een voorbereidingen, krijg gewoon een brok in mijn keel van al het afscheid nemen... en moet je is voorstellen dat wij elkaar nog gelukkig een aantal keer gaan zien!
    (aanstaande zondag zijn we bij jullie in de kerk!)
    Gaaf zeg dat God voorziet! Een heel huis voor jullie, wat een zegen! Heel gaaf om te zien!
    Lieverds, doe rustig aan en tot snel!
    Dikke kus en zegen!

• 14 December 2010 - 21:32

Tante Lia:

Lieve Jeroen en Jantineke,
    Wat een laatste spannende weken voor jullie! afscheid nemen doet altijd een beetje zeer... maat wat zorgt God goed voor jullie!! een compleet huis en op het juiste tijdstip!! als dat geen bevestiging is dat deze periode in julllie leven Gods plan is.
    Lieve neef en nicht, sterkte en Gods Nabijheid toegebeden voor de laatste weken! geniet van alle mensen om je heen die heel veel van jullie houden, ik ga jullie zeker nog zien voor jullie vertrek.. in iedergeval 2 jan. !
    dikke knuffel van Tante LIA

• 15 December 2010 - 14:10

Heleen:

Spannend joh, het komt nu echt heel dicht bij, heerlijk om te weten dat je een huisje heb daar!

• 22 December 2010 - 17:31

Karin Putter:

Lieve Jantineke

Dit gedicht vind ik nu heel toepasselijk voor bij jou.

Jezus is als een herder,
    en zijn schaapjes, dat zijn wij.
    Waar we ook naar toegaan,
    Hij is er altijd bij!
    Zeg maar 'ja' tegen de Here Jezus.
    zijn kudde is nog klein.
    Hij wil zo graag voor je zorgen,
    en voor altijd bij je zijn.

Veel liefs van Karin

• 01 Januari 2011 - 13:36

Pieter En Petra:

Nog vier daagjes. Tsjonge, de tijd is voorbijgevlogen. Voor dat je het weet ben je weer thuis ;-). We wensen jullie heel veel zegen met alle laatste voorbereidingen en hopen dat jullie een goede reis zullen hebben. Geniet van alle mooie dingen in Kenia en gebruik de tijd om God te zoeken, samen dingen te ondernemen en anderen te dienen. Heel veel liefs en zegen.

• 04 Januari 2011 - 22:57

Chris En Liesbeth:

ha lieve kinders van me,nog 1 nachtje slapen en dan gaan we jullie weg brengen naar Schiphol,wat gaan we jullie missen maar wat gun ik het jullie en natuurlijk zijn we ook heel trots op jullie . Wat hebben we zondag een mooie uitzend dienst gehad!!! Als je al zolang het verlangen heb om iets in Afrika te gaan doen, zoals je vertelde, wie kan daar dan op tegen zijn . En dan dat lied wat jullie samen zongen...Ik hef mijn ogen ,op naar de bergen waar komt mijn hulp vandaan was prachtig. En wat bijzonder dat ik gisteren de bijbel open sloeg ,na een heerlijk maaltijd met elkaar, om nog wat te lezen en de bijbel open viel op ....psalm 121 ..wat jullie hebben gezongen.De Here bescherm je ,waar je ook heen gaat niet alleen vandaag maar altijd ,tot in eeuwigheid , en daar houden we aan vast....liefst papa en mama