In Kenia - Reisverslag uit Mombassa, Kenia van Jeroen en Jantineke Grootendorst - WaarBenJij.nu In Kenia - Reisverslag uit Mombassa, Kenia van Jeroen en Jantineke Grootendorst - WaarBenJij.nu

In Kenia

Door: Jeroen en Jantineke

Blijf op de hoogte en volg Jeroen en Jantineke

07 Januari 2011 | Kenia, Mombassa

De reis is begonnen,

Na een korte vlucht van Schiphol naar Frankfurt hebben we terminal 1 van Frankfurt kunnen bewonderen. Het gebied waar we ons mochten bevinden vonden we kleiner dan verwacht. Na een rondje lopen uiteindelijk de McDonalds gevonden vanwaar we ook een mooi uitzicht hadden over een aantal gates en de start- en landingsbaan. Gelukkig was het in het begin nog licht buiten en was er van alles te zien.
Van Frankfurt een lange vlucht naar Addis Ababa, Ethiopie. Waarin we lekker een film konden kijken en genieten van de ruime zitplaatsen en slaapconfort... Na 1,5 uur de mogelijkheid om te slapen werd het ontbijt geserveerd en was het weer tijd on wakker te blijven omdat ook de landing weer in zicht kwam.
Na aankomst in Addis Ababa moesten we wachten op de bus om van de ene naar de andere terminal te gaan. Even een kwartiertje wachten en toen de gigantische rit van minder dan 1 minuut / 50 meter naar de andere terminal. Daar aangekomen merk je toch wel het verschil van landen. Hier was helemaal geen McDonalds of een andere mogelijkheid om wat te eten of te drinken. Er waren alleen 4 gates en een toilet ruimte.
Na ontvangst van onze handgeschreven boardingpas en 2 uur wachten/slapen, zijn we vertrokken naar Mombasa, Kenia.
Het was een vlucht met de meeste turbulentie, vooral tijdens de landing. Maar gelukkig wel de enige turbulentie die we hebben gehad.
Na de landing in Mombasa zijn we zonder veel moeite door de douane gekomen en lagen de koffers al op de band, gelukkig.
Buiten stond Ria al op ons te wachten en zo werden we warm ontvangen in Kenia. Niet alleen een warm WELKOM maar ook een WARM welkom.
Het luie zweet strooms aan alle kanten naar buiten. De eerste paar dagen verblijven we bij de familie Munyasya waar we lekker bij kunnen kletsen en verdere plannen kunnen maken.

Eigenlijk zou dit even een kort berichtje worden maar als je eenmaal aan het vertellen bent, blijf je vertellen.

We hopen jullie binnenkort verdere verhalen te vertellen.

Groeten uit het warme Kenia

Jeroen & Jantineke

Ps. Foto's komen de volgende keer

• 07 Januari 2011 - 11:30

Remco & Esther:

O wouw zeg, heerlijk om te weten dat jullie 'thuis' zijn! Fijn dat jullie goeie vluchten hebben gehad, ondanks de turbelentie. We kijken al uit naar de vele verhalen!

Hele dikke warme knuffel!

• 07 Januari 2011 - 11:35

Peps!:

Ha Luitjes! Fijn dat jullie er zijn! Eerst maar ff rustig acclimatiseren, en de cultuurschok verwerken. Ik moet zondag weer naar zee, met Willem naar Denenmarken. Kus & big hug! Peps(!)

• 07 Januari 2011 - 11:36

Margo :

Wat fijn dat jullie goed aan gekomen zijn, het is een heel avontuur. Maar we blijven je volgen hier hoor.
    Groetjes uit Heerjansdam

• 07 Januari 2011 - 11:38

Ma Pronk:

Een dikke knuffel van mij, pa zit ook achter zijn laptop. Hij wil voor ons samen reageren kus ma

• 07 Januari 2011 - 12:23

Peter&Klasina:

Heej Jeroen en Jantineke, goed te lezen dat jullie veilig in Kenia zijn! Een hele goede tijd toegewenst en geniet van alles om je heen. Doe de Munyasya's de groeten van ons! Als het raam van jullie slaapkamer openstaat (en dat wil je wel met die warmte) dan heb je kans dat de kat bij op bed komt liggen midden in de nacht! NIet schrikken dus ;)
    Groetjes, Peter&Klasina

• 07 Januari 2011 - 12:43

JH En Suus:

Super dat jullie er zijn! Ben benieuwd naar wat jullie allemaal mee gaan maken!
    Veel succes met het wennen en het zorgen dat jullie je thuis voelen.

Luf yu!

• 07 Januari 2011 - 12:48

JH En Suus:

Oh ja... we hebben Carcassonne gekocht! Dus in april kunnen we dat misschien met z'n 4e doen!
    Jh staat nu voor! wees gewaarschuwd: hij is goed!

• 07 Januari 2011 - 13:05

Ris Stigter:

Fijn dat jullie heelhuids in Kenia zijn aangekomen. Leuk om steeds de verslagen te lezen, ik geniet hier erg van. Ik blijf jullie volgen, dus tot jullie volgende verslag!

• 07 Januari 2011 - 14:00

Aad En Marleen:

Gaaf om te lezen dat jullie veilig zijn aangekomen. We slept in the same room.... We zien uit naar jullie volgende verhaal. Bedankt voor het delen. Liefs
    Doe Matheka, Ria, Caleb en Prisca en natuurlijk Christina de hartelijke groeten.

• 07 Januari 2011 - 16:42

Machiel En Elsa:

Hey Jeroen en Jantineke,

Geweldig om te lezen dat jullie een goed reis hebben gehad en veilig zijn aangekomen. Doe Ria, Matheka, Caleb en Prisca de hartelijke groetjes van ons. Geniet ervan. Liefs.

• 07 Januari 2011 - 19:35

Heidi:

Wauw....slopend zo'n reis.....blij te horen dat alles goed is gegaan.....hoe warm is het bij jullie?
    Hier is het nog "lekker" nederlands,nat en koud...HIHI

W.Gr.Heid+Gezin

• 07 Januari 2011 - 22:07

Marjolijn:

Hmm, warm.... dat lijkt me wel wat... ;-)

• 08 Januari 2011 - 09:13

Tante LIA :

heerlijk dat jullie veilig zijn aan gekomen... geniet van het mooie en warme weer want hier lijkt het wel herfst!! leuk om al jullie belevenissen te lezen...
    Oja gefeliciteerd met Ome Maarten die is jarig vandaag...
    heel veel liefs van LIA

• 08 Januari 2011 - 19:42

Marjolein:

Goed om te lezen dat alles is goed gegaan en jullie veilig zijn aangekomen! Ik ben benieuwd naar de verdere verhalen en belevenissen! :)

• 11 Januari 2011 - 09:38

Ralph:

Hoi daar in het warme Kenia.

Fijn dat jullie veilig zijn aangekomen! ben benieuwd naar de foto's.
    Succes!!

Hartelijke groet uit een nog immer druilerig en koud nederland :-)

Ralph

• 11 Januari 2011 - 18:57

Jasper & Erna:

Hoi lieve kanjers!!
    Wat heerlijk dat jullie er nu zijn.....
    groetjes en hugs van ons!

• 12 Januari 2011 - 07:37

Heidi:

vroeg me af hoe het nu met jullie is zo na een paar daagjes.......vindt het geweldig wat jullie doen....X

• 12 Januari 2011 - 20:46

Maaike:

Hoi,

leuk om te lezen hoe het gaat! Het is wel stil schuin aan de overkant..
    Geniet ervan..voor je het weet is het weer voorbij.
    Liefs

• 13 Januari 2011 - 12:14

Danielle:

Hallooooww! Wat fijn om te horen dat jullie goed zijn aangekomen.

Ik lees dat het lekker warm is daar...nou...hahahah...hier niet hoor ;) Ben heel benieuwd naar de belevenissen die jullie nog te wachten staan.

Geniet ervan, liefs,

Daan