Wist u dat - Reisverslag uit Mombassa, Kenia van Jeroen en Jantineke Grootendorst - WaarBenJij.nu Wist u dat - Reisverslag uit Mombassa, Kenia van Jeroen en Jantineke Grootendorst - WaarBenJij.nu

Wist u dat

Door: Jeroen en Jantineke

Blijf op de hoogte en volg Jeroen en Jantineke

19 Maart 2011 | Kenia, Mombassa

Deze keer hebben we geen verhaal, maar hebben we een lijst gemaakt met wist je datjes:

Wist je/u dat:
--- Ze hier in Kenia 2x per dag warm eten
--- Wij dat alleen in de middag doen en in de avond lekker een boterham/tosti klaar maken
--- Jantineke tot nu toe 7 memory spellen heeft gemaakt
--- Jeroen aan het “oefenen” is om links te rijden, maar dat hij dat al lang kan
--- We al meer dan 60 potjes Carcassonne hebben gespeeld in de tijd dat we hier zijn
--- Dat dat meer dan 1 per dag is
--- Als de was moet worden gedaan, we het alleen maar in de wasmachine hoeven te stoppen en daarna vanzelf gestreken in de kast terecht komt
--- Vanzelf betekend dat Amina de rest doet
--- We gemiddeld 1x in de week 's avonds een tijd zonder stroom zitten
--- Maar dat we soms ook gewoon de kaarsen aan doen als we een film aan het kijken zijn
--- Dat de Kenianen dit wel gek vinden
--- Jantineke op donderdagavond “altijd” gaat sporten
--- We op dinsdag avond naar de kerk gaan voor de dinsdagavonddienst
--- We dan iedere keer weer opgebouwd worden
--- En Enock de laatste tijd ook mee gaat
--- We een fantastische leuke kaart hebben ontvangen met foto's van de kinderdiensten bij ons uit de kerk
--- Dat we daar heel blij mee zijn
--- Zo blij dat hij opvallend in de kast staat zodat we er elke keer naar kunnen kijken
--- Enock verbaast was dat er niet alleen blanke op de foto stonden
--- We regelmatig de wereldbol erbij pakken om te laten zien waar andere landen liggen
--- Jeroen voor het eerst in zijn leven naar de kapper is geweest
--- En dat zijn haar nog steeds leuk zit
--- Hij het toch prettiger vind als zijn moeder zijn haar knipt
--- We hier een favoriete ijstent hebben gevonden
--- We die extra calorieën er gemakkelijk weer aflopen
--- Jeroen meer afgevallen is dan Jantineke
--- Jeroen de laptop heeft gerepareerd met aluminiumfolie, ijzerdraad en tape.
--- We anders jullie niet meer op de hoogte konden houden
--- We een lekkende watertank hadden
--- En deze weer is gemaakt
--- En nu alle buitenverlichting niet meer werkt
--- We van Enock hier langer moeten blijven
--- En hij gaat sparen om naar Nederland te komen
--- We niet genoeg boeken hadden meegenomen
--- We gelukkig boeken van Mirjam mochten lenen, alleen dat dit er waarschijnlijk ook te weinig zijn
--- We ook bijna al de puzzels in ons puzzelboek hebben gemaakt
--- We nog steeds heel veel van elkaar houden
--- Jullie ons een leuke kaart kunnen sturen naar:
Jeroen & Jantineke
P/A Munyasya Family
P.O. Box 41573 – 80100
Mombasa
Kenya
--- De post niet zo snel gaat als in Nederland
--- Huizen hier geen adres hebben en dat het dan lastig is om uit te leggen waar je woont
--- Je ons huis ziet als je deze coordinaten gebruikt: -4.045289,39.694204 en daarvandaan een stukje verder naar linksboven moet
--- Je daarvoor naar maps.google.com moet gaan
--- De nieuwe website kan bezoeken via www.s2sinternational.org
--- We nog wel bezig zijn met de laatste puntjes
--- We af en toe ook op skype te vinden zijn
--- We 1 en 5 shilling muntjes aan het sparen zijn (voor weten we niet wat)
--- We zaterdag 26 maart 2 jaar getrouwd zijn!
--- We nog niet helemaal weten hoe we dit gaan vieren
--- Beth (één van de baby's op Dickson) een dag bij ons is geweest
--- Dat we zo konden “wennen” aan kinderen
--- We er achter gekomen zijn dat het wel heel veel tijd vraagt
--- Maar wel leuke tijd
--- We super blij zijn met al jullie reacties en we daardoor super bemoedigd worden
--- We jullie onze groeten niet willen onthouden

• 19 Maart 2011 - 08:24

Remco & Esther:

Doen jullie nog wat wat anders dan Carcasson dan? Cool dat jullie zo'n leuk contact met Enock hebben
    En een groot applaus voor Jeroen en de Kapper :D haha wat goed, heb je mooie foto's van je kortgewiekte haar?

Hihi grappig dat Beth is geweest en zo kon wennen :D Ik zie het wel zitten hoor een tantenoemertje ;) DUSSS haha

Leukies, wij vieren jullie trouwdag ook... alleen dan hebben wij 9 maanden :D dat is dus een dubbelfeestje.
    Vandaag gaan we lekker naar Zwolle, even naar mijn kamertje. Maar eerst werken bij opa en oma.
    Voor de rest is het hier drukjes met school, maar gelukkig als we bij elkaar zijn doen we even niks aan school.

Leukies, tot snel!!! We houden van jullie!!!

• 19 Maart 2011 - 08:24

Esther & Remco:

YES wij waren de eerste :D:D

• 19 Maart 2011 - 10:34

Marleen En Family:

Hey lieve luitjes, super leuk om al die wist je datjes te lezen - en nee, de meeste had ik niet geweten ;-)
    Als ik denk aan dat Keniaanse zonnetje (:-) dan wonen we hier maar in een koud kikkerlandje, ookal gaat dat zelfde zonnetje nu steeds meer warmte en licht geven hier in Barendrecht ;-) Waarschijnlijk ook wel in Heerjansdam...
    liefs & take care

• 19 Maart 2011 - 15:10

Monique:

Goed te lezen dat de kaart goed is aangekomen! Zal de kids het morgen vertellen!
    Groeten Monique

• 19 Maart 2011 - 18:19

Ma Pronk:

Leuk die wist jedatjes. Heb direct het adres overgeschreven. Pa haal ik vanavond op en morgen uit de kerk komen ze allemaal koffie drinken. Ik leg dan een kaart op tafel. We zetten allemaal onze namen er op. Ik ben benieuwd wie er eerder is wij of de kaart!
    Kus Ma

• 19 Maart 2011 - 22:13

Peter&Klasina:

Heej lieve mensen,
    Wat leuk om weer een verslag van jullie te lezen. Al is het in de "Wist u dat stijl" maakt niet uit. We zijn weer helemaal op de hoogte hoor!
    Geniet nog maar lekker en doe alle bekenden daar de groeten van ons!
    Liefs, Peter&Klasina

• 20 Maart 2011 - 11:29

Cees Van Doorn:

Vandaag al jullie reisverhalen gelezen en de leuke foto''s . Denk daarbij terug aan onze reis in oktober vorig jaar. Gaan jullie nog op safari? Doen hoor.
    Ook een link gemaakt op de Over Ons pagina naar jullie belevenissen.
    www.s2sinternational.org/overons.html
    Geniet vooral van deze mooie ervaring.

• 20 Maart 2011 - 16:12

Tante LIA :

Wat leuk om al die wistjes en datjes te lezen!! zo kom je nog eens wat te weten ! wat super dat jullie ook nog tijd hebben voor spelletjes en lezen! want wat zij J & J zonder dit alles !! Jeroen ik ben benieuwd hoe je haar zit! weet Liesbeth het al dat je geknipt ben door een echte kapper!!! Hier begint de Lente met prachtig weer!! Alvast gefeliciteerd met jullie 2 jarige huwelijksfeest! Maak er een leuk feestje van bij Kaarslicht!! Nou dag hoor.. nog 86 dagen in Kenia!! !! wat gaat de tijd toch snel! liefs vanuit Gorinchem

• 20 Maart 2011 - 17:11

Maarten En Heleen:

Wij vinden het leuk om jullie verslagen te lezen.
    Nog een fijne tijd.
    En van harte gefeliciteerd met jullie 2 jarig huwelijk.
    Groeten van maarten en heleen.

• 20 Maart 2011 - 19:11

Jan En Ineke :

Wat leuk weer wat van jullie te lezen
    proficiat met jullie 2 jaar gelukkig samenzijn!
    groetjes van ons en veel succes daar met jullie liefde volle taken

• 21 Maart 2011 - 10:49

Zus En Broer:

Ik ben steeds een van de laaste maar het is erg leuk om bij te lezen wat jullie allemaal meemaken. Hier gaat het eindelijk ook een beetje warm worden. Tis nu officiel lente!
    Zaterdag 2 april vier ik mn verjaardag dus als je tijd over hebt, of geen stroom hebt, of je puzzelboek is nu echt helemaal vol, of er zijn echt geen boeken meer te lezen.... dan kom je maar gezellig langs.

Kus van Wim en anne-marie

• 22 Maart 2011 - 10:57

Ralph:

Leuk lezen weer!!!

Alvast van harte gefeliciteerd met juliie trouwdag!

• 22 Maart 2011 - 18:38

Oma Grootendorst.:

Gister terug gekomen van begrafenis van mijn broer Romke. We zijn wat moe en merken dat de leeftijd best meespeelt en zulke dagen niet gemakklijk zijn. We hadden plannen dat de familie op 2 April zou komen voor onze verjaardagen een poosje geleden. Nu moesten wij daar zo onverwachtnaar toe,geweldig dat we gebracht en opgehaald zijn. Ook veel mensen gesproken o.a. Geertje en Wietske van Bauke en Binnie. We hebben het over jullie gehad. Geertje is ook in Mombassa geweest en vroeg wat gegevens waar en welke organisatie maar ik moest wel wat antwoorden schuldig blijven. Je zal toch Jantineke een keer mee moeten nemen naar Friesland Jeroen.Ik heb net jullie verslag gelezen en toch even een berichtje maar mijn hoofd is nog zo vol van gisteren. Chris had de auto gewisseld met Siedo daar konden we met zijn zessen in terug. Ideaal wat heerlijk elkaar zo te helpen Tot zover dit keer ik hoop later wat meer op jullie verhaal in te gaan ,groetjes van ons saampjes.Oma Jeltje

• 22 Maart 2011 - 19:32

JH En Suus:

wist je dat:

- we net onze prikken in onze arm hebben zitten
    - we over 2 weken naar Den Haag gaan voor onze visa
    - JH een beetje ziek is geweest deze week maar hij morgen weer gaat werken
    - we heel erg veel zin hebben om jullie weer te zien maar ook weten dat jullie daar op jullie plekken zitten voor dit moment
    - we heel erg nieuwsgierig zijn om jullie leven daar nog meer te begrijpen door jullie in Kenia te ontmoeten
    - we jullie nog een heel goede tijd wensen
    - we jullie op deze weg een heel dikke hug geven

• 22 Maart 2011 - 21:24

Claudia En Theo:

hoi hoi allebei,
    weer even bijgelezen!leuk verslag.alleen de baby tijd,reken 24 uur per dag dan kan het hooguit meevallen....

• 23 Maart 2011 - 19:15

Liesbeth En Chris:

Ha lieve kinders, wat een leuke wist jedatjes!!!hoe is dat Jeroen ,in een "vreemde "stad rijden waar volgens mij de auto's je van alle kanten inhaalt .
    Doe je voorzichtig :-))))))))) Zo Jeroen je bent dus voor het eerst naar de kapper geweest en beviel het een beetje? de prijs zeker wel nou ja , Ik doe het helemaal gratis! Konden die kappers jou steile haren wel knippen ? en zit het een beetje/
    Ik zag dat Jantinke haar haar helemaal had laten invlechten , zeker erg pijnlijk ik hoop dat je niet te veel haar verlies hebt gehad want onze Hollandse haren kunnen daar niet zo goed tegen.Hier gat alles z,n gangetje het is vandaag heel mooi weer, zo;n 15 graden en met heel veel zon morgen maar wat in de tuin doen vorige week een geslaagde vrouwenochtend gehad ,oma heeft ook genotenNou..ik wens jullie van de week een hele fijne 2-jarige bruiloft toe en lekker genieten hé .
    een hele liev groet van ons allemaal

• 26 Maart 2011 - 09:49

Ma Pronk:

Hallo lieve kinderen gefeliciteerd met jullie twee jarig huwelijk. Maak er een leuke dag van. Wie had kunen denken dat jullie deze dag zo ver weg zouden vieren. Het weer hier komt overeen met dat van twee jaar geleden. Regen en voor ons gevoel erg kou. nog geen 10 graden. Volgende wek donderdag worden we geprikt. Vrijdag halen we de visa op.
    kus Ma Pronk

• 26 Maart 2011 - 09:56

Peps!:

Ha Kinderz! Van Harte GeFELiCiTeerd met het heuglijk gebeuren! Sie jou soen!

• 26 Maart 2011 - 11:09

Arjen En Alize:

Hoi Jeroen en Jantineke,

Van harte gefeliciteerd met jullie 2 jarig huwelijk!! Maak er maar een gezellige feestelijke dag van. Gods zegen gewenst voor de komende jaren samen!!!

Veel liefs, vanuit een regenachtig Barendrecht

• 26 Maart 2011 - 20:52

Tante Lia:

De laatste familieberichten:
    De familie is weer uitgebreid!
    Remko en Gertie hebben gisteren een zoon gekregen! Faas Kornelis! Ome Cor helemaal trots natuurlijk..het kaartje zal wel in Heerjansdam aankomen..
    Ik begreep dat Arie van O. bij jullie op visite is? doe hem de groeten van mij.. als hij even niet weet wie ik ben zeg je maar de "dirigente van het engelenkoor!"
    liefs van LIA

• 26 Maart 2011 - 22:10

Papa En Mama Gr:

Lieve Jeroen en Jantinke,
    2jaar geleden regende het... nu weer de hele dag. Jullie zitten in ieder geval lekker warm en misschien wel vanavond met kaarslicht bij elkaar. Van harte gefeliciteerd met jullie twee jarige huwelijk . Hebben jullie van daag een beetje genoten en nog wat leuks gedaan . Ik wilde vanavond bellen maar ik had me vergist met de tijd dus het was voor jullie ineens te laat als ik nog ging bellen. ik ben een boek aan het lezen ´De blanke Masai'" Ik zit dus constant met m,n hoofd in Kenia en ervaar dus een beetje wat jullie in het echt mee maken. heel erg leuk om te lezen.
    Lieve kinders , ik denk heel veel aan jullie en mis jullie . Lieve groeten Mama en natuurlijk ook Papa

• 27 Maart 2011 - 20:23

Oma GRootendorst:

Lieve luidjes.Ook wij wensen jullie nog vele keren je trouwdag te mogen vieren.Dan in Heerjansdam, kunnen we van Jeroen

• 28 Maart 2011 - 09:15

Serge, Sandra, Suze:

Van harte met jullie trouwdag afgelopen zaterdag! Hopelijk hebben jullie het leuk gevierd. Ik vind het enorm leuk jullie verslagen te lezen. Nog een hele goede tijd toegewenst vanaf Heerjansdam/Barendrecht (grensgevalletje: Noldijk)...!

Suze geeft haar ex-juf een dikke knuffel en mist het zwaaien naar haar elke ochtend!

• 03 April 2011 - 18:13

Daan:

Ben heeeeeeeel blij te horen dat het weer de goede kant op gaat met Jeroen!!!!

Zegen!!!

Daan

• 04 April 2011 - 10:12

Joke Schipper:

Hoi Jeroen en Jantineke,

Geweldig dat het weer de goede kant op gaat met Jeroen. Dat was wel even schrikken zeg...... Geniet van de resterende tijd, duurt nog wel een poos, gelukkig voor jullie!

Liefs,

Joke

• 04 April 2011 - 19:31

Jacky D/l Mar +Amber:

Hoi Jeroen en Jantineke.
    Leuk jullie reisverslag te lezen.
    We hoorde van het ziek zijn van Jeroen,
    Heel veel sterkte en beterschap gewenst!
    Amber mist haar juf nog steeds hoor.
    Het beste daar en God's zegen gewenst.
    groetjes Alex, Jacky en Amber Leinenga
    Heerjansdam

• 08 April 2011 - 05:35

Jaap, Mirjam Lisanne:

Hallo J & J,

We hoorden van Liesbeth dat Jeroen ziek was geworden. We hopen dat je weer helemaal op mag knappen en we bidden voor jullie!
    Gods Zegen over jullie en jullie werk!!!
    Lieve groet uit H'dam,
    Jaap, Mirjam & Lisanne

• 05 Mei 2011 - 09:24

Heleen Van Deuzen:

Leuk carcassonne! Mijn favoriete spel! Maar ik heb de rest natuurlijk ook gelezen! Thanks!! Handig ook de coordinaten =)
    Groetjes!